mail
  • jdragisic@gmail.com
No comment
  • "čitam nedjeljni komentar koji jasno kaže, ko ne misli ovako, taj kleveće i laže"
    Johnny Štulić
Anketa
Tko lakše prođe kroz ušicu igle?



Domaće
Blog
utorak, svibanj 22, 2007
"PREPORUČUJEM da Zagrebačka pivovara d.d. i Hrvatska televizija povuku navedenu reklamu i tako pošalju jasnu poruku javnosti o neprihvatljivosti (muškog) Žuja zakona broj 11 koji promovira stereotipe i diskriminaciju po spolu", reče jučer pravobraniteljica za ravnopravnost spolova. "Takve poruke ne vrijeđaju i ne diskriminiraju samo žene nego i muškarce jer ih prikazuju kao priglupe i lijene potrošače.", reče danas Vladino Povjerenstvo za praćenje i procjenu provedbe politike ravnopravnosti spolova u medijima.

"Pa dobro, jeste li vi majkevammile normalni?!", reče danas niže potpisani, nakon čitanja medijskih tekstova o najnovijoj kampanji boraca za ravnopravnost.

Dakle, u čemu je problem u spomenutoj reklami za "Žuju", u skladu s njenim (muškim) Zakonom broj 11? Žena dolazi kući, od frizera, skockana, "ruku punih namirnica", da bi ju njen mužjak ignorirao, budući da je fasciniran dvjema bocama Žuje. To, reći će Vladino Povjerenstvo, "krši Zakon o ravnopravnosti spolova i Zakon o medijima", cijela kampanja Ožujskog je "teško kršenje ustavnog načela ravnopravnosti" te "pozivanje na diskriminaciju žena". Kampanja je, uostalom, utemeljena na "vulgarnim rodnim stereotipima".

Obrazovati aktiviste, koji ionako znaju sve na svijetu je nezahvalan zadatak, ali teško se suzdržati a da čovjek ovdje ne istakne jednu jako očitu stvar, koja se očigledno zagubila negdje u Bespućima rodnih zbiljnosti. Naime, skoro sve reklame na kugli zemaljskoj su utemeljene na stereotipima. Namjerno su utemeljene na njima, jer se tako najbolje prodaju proizvodi. Radi se o sustavnim kampanjama istraživanja tržišta od strane proizvođača i nuđenja upravo najboljeg stereotipa potrošaču, u nadi da će ga upravo vaš stereotip, a ne neki tuđi, natjerati da između desetaka, stotina, tisuća proizvoda, izaberete upravo njegov (ovo "njegov" je zato što je "proizvođač" imenica muškog roda, ne zato što su proizvođači muškarci).

Zanimljivo je kako se ni pravobraniteljica za ravnopravnost spolova ni vladin ured sličnog dosadnog imena nisu za vrijeme cijelog svog postojanja upregli prosvjedovati protiv marketinškog bombardiranja žena. Od tinejdžerskih Teena i OK-a, preko malo manje tinejdžerskih (pompozno poznatih pod imenom "časopisi za modernu ženu") Cosmopolitana, Ellea, Voguea, pa sve do onih za kućanice, tipa Glorija i tena, oni de facto služe isključivo bombardiranju žena idealom ljepote koji one ne mogu dostići, jer u stvarnom svijetu ne mogu trbuh izravnati Photoshopom, ali zato mogu kupiti ovu i onu kremu za savršen ten, i upravo te japanke od 460 kuna koje će savršeno pristajati uz najnoviji i ultramoderni lak za nokte ovog ljeta.

Ne, oni su se obrušili na reklamu koja se ne može koristiti kao "propagandni vic ili duhovitost". A zašto? Zato što "takav tip odnosa implicira neravnopravan položaj žena sa svim njegovim drastičnim posljedicama, kao što je primjerice obiteljsko nasilje". Ovaj napad na Zagrebačku pivovaru je čisto proizvođenje skandala. A zašto se on proizvodi?

Upravo zato što organizacije nalik ovoj ni ne mogu opravdati svoje postojanje drugim putem, jer se ne smiju zamjeriti visokim dužnosnicima države kad sudjeluju u stvarnim slučajevima protiv koje bi njihove udruge trebale istupati (kao Šostarovo noćno zabavljanje uz striptizete ili Choovo lupanje po aparatu u tri ujutro), pa se smišljaju paradoksalni zaključci i pokreće neka hajka.

Je, da, sigurno, ne pretjerano duhovita kampanja Ožujskog će u svom ultimativnom raspletu rezultirati obiteljskim nasiljem, jer će prosječan hrvatski mužjak shvatiti kako je, ako reklama za Ožujsko kaže da "muški prihvaćaju samo najvažnije", onda jamačno opravdano klepiti ženu kad skuha loš ručak ili ne donese dovoljno "namirnica" kući.

Možda na Marsu. 

jovandragisic @ 16:13 |Komentiraj | Komentari: 4 | Prikaži komentare
De bello blogico
  • Izdajnik, dezerter, križar, strani plaćenik, judeomason, petokolonaš, kokošar, čunjokradica, forokradica
Arhiva
« » sij 2018
  • p
  • u
  • s
  • č
  • p
  • s
  • n
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
Strano
Brojač posjeta
89161
Index.hr
Nema zapisa.